Eγγραφείτε στο δωρεάν webinar How to get Certified as a Great Place To Work

8 τακτικές για την βελτίωση του Employer Branding

Μια αποτελεσματική στρατηγική απόκτησης νέων ταλέντων απαιτεί ένα ισχυρό employer branding, μια θετική εμπειρία αξιολόγησης για τους υποψηφίους και εστίαση σε μακροπρόθεσμους στόχους.

Η πρόσληψη κορυφαίων ταλέντων απαιτεί χρόνο, πρόθεση και ενέργεια. Καθώς η επιχείρησή σας εξελίσσεται, πρέπει να αξιολογείτε συνεχώς τις ανάγκες της και να προσλαμβάνετε νέα ταλέντα, με τις κατάλληλες δεξιότητες, ώστε να επιτυγχάνετε την εξέλιξή της.

Αυτό σημαίνει ότι, η επιτυχημένη απόκτηση ταλέντων είναι κάτι περισσότερο από μια απλή πρόσληψη νέων προσώπων. Απαιτεί την ευθυγράμμιση του οράματος της εταιρείας σας, τόσο με τις στρατηγικές πρόσληψης, όσο και με την εμπειρία των εργαζομένων σας, ενώ, παράλληλα, πρέπει να συνεχίσετε να εντάσσετε το υπάρχον εργατικό δυναμικό σας στην αποστολή σας, ώστε όλο,ι σε κάθε σημείο ένταξης, να μπορούν να υποστηρίξουν την ανάπτυξη του οργανισμού σας.

 

Τι είναι η στρατηγική απόκτησης ταλέντων;

Μια στρατηγική απόκτησης ταλέντων είναι η εξατομικευμένη προσέγγιση ενός οργανισμού για τον εντοπισμό, την αξιολόγηση και την πρόσληψη των καλύτερων υποψηφίων, προκειμένου να επιτευχθούν οι μακροπρόθεσμοι στόχοι της εταιρείας.

Το ισχυρό branding του εργοδότη, η θετική εμπειρία των υποψηφίων κατά τη διαδικασία της πρόσληψης, η αίσθηση της κοινότητας εντός του οργανισμού και η στρατηγική σχετικά με το πού και πώς βρίσκετε ταλέντα είναι αποδεδειγμένοι τρόποι για τη διαμόρφωση και την ανάπτυξη μιας δυναμικής εταιρείας.

Ένα συνηθισμένο λάθος που κάνουν οι εργοδότες είναι να προσλαμβάνουν απλώς για να καλύψουν θέσεις εργασίας, όσο το δυνατόν γρηγορότερα. Αντ’ αυτού, αξιολογήστε προσεκτικά συγκεκριμένους στόχους της εταιρείας σας και σκεφτείτε πέρα από τις άμεσες ανάγκες σας. Ενώ μια επιχείρηση μπορεί να χρειάζεται να διπλασιάσει το εργατικό δυναμικό της για να ανταποκριθεί στην αυξανόμενη ζήτηση, μια άλλη μπορεί να χρειάζεται ειδική τεχνογνωσία για να επεκταθεί στο εξωτερικό. Κατανοήστε λεπτομερώς τις δεξιότητες και τα χαρακτηριστικά που απαιτεί κάθε τμήμα και προχωρήστε ανάλογα.

Talent Acuquisition vs Recruitment Inline Graphic 1 scaled

Απόκτηση ταλέντων έναντι πρόσληψης

Ενώ η απόκτηση ταλέντων και η πρόσληψη συμβαδίζουν, δεν είναι ακριβώς το ίδιο πράγμα.

Η πρόσληψη, παραδοσιακά, επικεντρώνεται, καθαρά, στην κάλυψη κενών θέσεων εργασίας. Οι υπεύθυνοι προσλήψεων αναζητούν και αξιολογούν τους υποψηφίους για έναν υπάρχοντα, ή νέο ρόλο.

Οι στρατηγικές απόκτησης ταλέντων, από την άλλη πλευρά, προσαρμόζουν τα βήματα πρόσληψης, ώστε να ανταποκρίνονται συγκεκριμένα στο όραμα μιας εταιρείας. Οι υπεύθυνοι απόκτησης ταλέντων προχωρούν πέρα από την απλή κάλυψη του αριθμού των εργαζομένων, ερευνώντας τις ανάγκες μιας εταιρείας και αναζητώντας, στη συνέχεια, ταλέντα που μπορούν να ωφελήσουν την εταιρεία μακροπρόθεσμα – μερικές φορές ακόμη και χωρίς να έχουν κατά νου έναν συγκεκριμένο ρόλο.

Για παράδειγμα, η Nationwide Mortgage Bankers έχει μια αντισυμβατική στρατηγική προσλήψεων, με την οποία προσλαμβάνει άτομα ακόμη και όταν ένας ρόλος δεν είναι άμεσα διαθέσιμος. Η εταιρεία εστιάζει στην πρόσληψη εκείνων που πιστεύει ότι ταιριάζουν πραγματικά στις βασικές της αξίες, αντί να προσλαμβάνει άτομα μόνο για την κάλυψη άμεσων αναγκών.

 

 

8 τακτικές για μια επιτυχημένη στρατηγική απόκτησης ταλέντων

Καθώς οι απαιτήσεις μιας εταιρείας αλλάζουν, είναι απαραίτητο να επανεξετάζεται και να βελτιώνεται τακτικά η διαδικασία υποβολής αιτήσεων.

Εξετάστε αυτές τις οκτώ τακτικές για να διασφαλίσετε ότι, κάθε βήμα των προσπαθειών σας για την απόκτηση ταλέντων συμβαδίζει με τις προτεραιότητές σας:

  1. Δημιουργήστε ένα ελκυστικό employer brand

Πόσο ισχυρό είναι το brand του εργοδότη σας; Πώς ξεχωρίζει η εταιρεία σας από τους ανταγωνιστές της; Πόσο καλά αντικατοπτρίζει την αποστολή, τις αξίες και τους στόχους σας;

Οι υποψήφιοι θα ερευνήσουν πώς είναι να εργάζεται κανείς στον οργανισμό σας. Θα επισκεφθούν την career page της εταιρείας σας, τους λογαριασμούς σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το προφίλ σας στο Great Place To Work® και τους ιστότοπους τύπου Glassdoor. Η χρήση αυτών των ιστότοπων για την ευθυγράμμιση των αξιών, της αποστολής και της κουλτούρας σας αποτελεί κρίσιμο μέρος της διαδικασίας της πρόσληψης. Διαμορφώνει μια εικόνα της εταιρείας σας, για τον υποψήφιό σας.

Ακόμη και ο τρόπος με τον οποίο περιγράφεται η θέση εργασίας σας μεταφέρει το brand του εργοδότη σας. Η YNAB, για παράδειγμα, δημοσιεύει περιγραφές θέσεων εργασίας που είναι τρεις έως τέσσερις φορές μεγαλύτερες από τις περισσότερες, περιγράφοντας σε βάθος το είδος της εργασίας που θα κάνει ο υποψήφιος, ποια θα είναι μια τυπική ημέρα του και τα KPIS για την επίτευξη των στόχων. Το αποτέλεσμα; Οι υποψήφιοι γνωρίζουν εκ των προτέρων αν η εταιρική κουλτούρα τους ταιριάζει.

Η ανάπτυξη ενός ξεκάθαρου brand του εργοδότη είναι μια ουσιαστική στρατηγική προσλήψεων, που οι εργοδότες, συχνά, παραβλέπουν. Σκεφτείτε το employer brand σας όπως θα σκεφτόσασταν το βιογραφικό ενός υποψηφίου: αναζητείστε τρόπους να αφηγηθείτε μια ιστορία, να ξεχωρίσετε στην αγορά και να πείτε στους υποψήφιους γιατί θα πρέπει να εργαστούν στην εταιρεία σας.

 

  1. Βελτιστοποιήστε την εμπειρία του υποψηφίου

Ολοκληρώστε έναν πλήρη έλεγχο της εμπειρίας πρόσληψης των υποψηφίων και επανεξετάστε τη διαδικασία υποβολής αιτήσεων από την αρχή έως το τέλος. Σκεφτείτε κάθε σημείο επαφής (email, αυτοματοποιημένα μηνύματα, διατύπωση που χρησιμοποιείται στην περιγραφή της θέσης εργασίας κ.λπ.) και επανεξετάστε την πρόσληψη υπό τον πρίσμα του υποψηφίου. Με αυτόν τον τρόπο στέλνετε ένα μήνυμα, τόσο για την εταιρεία, όσο και για τον ρόλο, πριν καν επικοινωνήσετε με τον υποψήφιο – κάθε email, περιγραφή θέσης εργασίας και απάντηση έχει σημασία.

Για παράδειγμα, η κατασκευαστική εταιρεία Hilti απαιτεί από οποιονδήποτε εμπλέκεται στη διαδικασία πρόσληψης να παρακολουθήσει μια ημερήσια εκπαίδευση που καλύπτει θέματα όπως, οι αποτελεσματικές τεχνικές συνέντευξης, η αξιολόγηση των υποψηφίων με βάση τις βασικές αξίες της εταιρείας, οι δίκαιες πρακτικές πρόσληψης και η πλήρης διαδικασία ενσωμάτωσης. Στόχος είναι να διασφαλιστεί ότι η εταιρεία τηρεί τα ίδια πρότυπα συνέντευξης και παρέχει μια σταθερά θετική εμπειρία, για κάθε υποψήφιο.

 

  1. Αποδείξτε

Αντί να λέτε απλώς ότι η εταιρεία σας είναι ένα εξαιρετικό εργασιακό περιβάλλον, αναδείξτε την εταιρική σας κουλτούρα μέσω των προσφερόμενων παροχών σας, ή μοιραζόμενοι τις εμπειρίες των εργαζομένων σας, ή συμμετέχοντας σε έρευνες βράβευσης της εταιρείας σας, ως εργοδότη.

Δείξτε στους υποψηφίους ότι τo εργασιακό σας περιβάλλον είναι ιδανικό για αυτούς, αναδεικνύοντας παραδείγματα χαμηλού ρυθμού αποχωρήσεων, δίκαιων αμοιβών, ευκαιριών ανάπτυξης, ευελιξίας στο χώρο εργασίας και συνεργατικού περιβάλλοντος που προάγει την καινοτομία.

Θα μπορούσατε ακόμη και να δημιουργήσετε blog για την εταιρική σας κουλτούρα. Η προβολή “μιας ημέρας από τη ζωή” ή μια συνέντευξη με τους εργαζόμενους, σχετικά με τους λόγους για τους οποίους επιλέγουν να εργαστούν σε εσάς είναι μια εξαιρετική στρατηγική για την προώθηση των ρόλων της εταιρείας σας και την παροχή πληροφοριών σχετικά με την αποστολή, την κουλτούρα και τις παροχές της.

Η έμφαση στην εμπειρία των εργαζομένων σας, με αυθεντικό τρόπο, θα σας βοηθήσει να προσλάβετε και να διατηρήσετε τους καλύτερους και πιο αφοσιωμένους υποψηφίους.

 

  1. Να έχετε σαφή κατανόηση των επιχειρηματικών σας στόχων

Καθορίστε ποιες γνώσεις και δεξιότητες είναι απαραίτητες, συναντηθείτε με τα ενδιαφερόμενα μέρη και τους υπεύθυνους πρόσληψης, για να κατανοήσετε τις ανάγκες της ομάδας και μη φοβηθείτε να σκεφτείτε έξω από τα συνηθισμένα, ώστε να εντοπίσετε τα κατάλληλα ταλέντα.

Η Synchrony Financial έχει την πρωτοβουλία “Advancing Diverse Talent”, που χρησιμοποιεί δεδομένα και αναλύσεις για να εντοπίσει κενά και ευκαιρίες στο υπάρχον εργατικό δυναμικό της, να ενημερώσει τις στρατηγικές πρόσληψης και να αναπτύξει τα υπο-εκπροσωπούμενα ταλέντα.

Το 2021, αυτό σήμαινε να επικεντρωθεί στην αύξηση της εκπροσώπησης των έγχρωμων και λατινογενών εργαζομένων, σε όλα τα επίπεδα της εταιρείας, ιδίως στο επίπεδο του αντιπροέδρου και άνω.

Η χρήση ενός εργαλείου έρευνας εργαζομένων, που περιλαμβάνει λεπτομερή δεδομένα και ανάλυση, μπορεί να συνδέσει με επιτυχία την απόκτηση ταλέντων με τα οργανωτικά σας αποτελέσματα, βοηθώντας σας:

  • να αξιολογείτε την εμπειρία των εργαζομένων ανά δημογραφικά στοιχεία, τμήματα και επίπεδα διοίκησης
  • να αποκτάτε ιδέες για διαφορετικούς δείκτες KPIs πρόσληψης και να καθιστάτε κάθε ηγέτη υπόλογο σε αυτούς
  • να εντοπίζετε πού πρέπει να εστιάσετε ή να κάνετε αλλαγές

 

  1. Απλώστε μεγάλο δίχτυ

Σε ότι αφορά τις προσλήψεις, μην αφήνετε καμία ευκαιρία ανεκμετάλλευτη. Εξετάστε εναλλακτικές πηγές υποψηφίων, όπως ένα εξειδικευμένο διαδικτυακό φόρουμ ή ένα social media group. Προσεγγίστε υποψήφιους που μπορεί να μην αναζητούν ενεργά μια νέα θέση εργασίας, αλλά να είναι ανοιχτοί σε αυτήν.

Αναπτύξτε καλές σχέσεις με ηγέτες του κλάδου, τοπικές ομάδες και πανεπιστήμια/επαγγελματικές σχολές. Η υποστήριξη των διαφόρων κοινοτήτων της έδρας σας σας παρέχει την ευκαιρία να γνωρίσετε σε βάθος τους υποψηφίους, πέρα από το βιογραφικό τους.

Η άμεση πρόσληψη από διαφορετικά πανεπιστήμια ή τεχνικές σχολές παρέχει την ευκαιρία σε νέους υποψηφίους, από υπο-εκπροσωπούμενες κοινότητες να βρουν ρόλους που μπορεί να μην ήταν προσιτοί σε αυτούς.

Για παράδειγμα, η Bank of America συνεργάζεται με 30 κοινοτικά κολέγια, σε 10 πολιτείες, για την εξεύρεση νέων ταλαντούχων υποψηφίων . Η εταιρεία διαθέτει, επίσης, ένα πρόγραμμα προσλήψεων και ανάπτυξης που παρέχει entry-level θέσεις εργασίας και επαγγελματικής κατάρτισης για άτομα από περιοχές με χαμηλό και μέτριο εισόδημα.

 

  1. Παροχή κινήτρων για συστάσεις εργαζομένων

Η παροχή κινήτρων για συστάσεις εργαζομένων και η ευρεία γνωστοποίηση των στόχων πρόσληψης εντός της εταιρείας μπορεί να διευρύνει το δίκτυο υποψηφίων και να φέρει προσλήψεις υψηλότερης ποιότητας. Όταν οι εργαζόμενοι συστήνουν κάποιον που γνωρίζουν, συνήθως, έχουν καλή αντίληψη των δεξιοτήτων, της εργασιακής ηθικής και των αξιών του. Ως αποτέλεσμα, ο υποψήφιος που συστήνεται είναι πιο πιθανό να είναι κατάλληλος για τη θέση εργασίας.

Ένα καλά σχεδιασμένο πρόγραμμα σύστασης εργαζομένων μπορεί, επίσης, να σας εξοικονομήσει χρόνο, να μειώσει το κόστος ανά πρόσληψη και να βελτιώσει τη δέσμευση των υφιστάμενων εργαζομένων. Όταν οι εργαζόμενοι ενθαρρύνονται να συμμετέχουν στη διαδικασία της πρόσληψης, αισθάνονται ότι εκτιμώνται και συμμετέχουν στην επιτυχία του οργανισμού.

 

  1. Να προσλαμβάνετε δεξιότητες και όχι πτυχία

Πολλοί εργοδότες δε βασίζονται στα ακαδημαϊκά πτυχία για τη μέτρηση των δεξιοτήτων ενός υποψηφίου.  Εστιάζουν στην πρόσληψη με βάση τις δεξιότητες.

Η Irma Olguin, συνιδρύτρια και διευθύνουσα σύμβουλος της Bitwise Industries, το θέτει πολύ καλά:

“Όταν προσλαμβάνετε, το ερώτημα που θέτετε δεν πρέπει να είναι: “Αυτό το άτομο διαθέτει τον σωστό αριθμό ετών εμπειρίας;”. Το σωστό ερώτημα είναι: “Μου αρέσει αυτό το άτομο τόσο πολύ, ώστε όταν κάνει λάθη, να θέλω να σταθώ δίπλα του και να βεβαιωθώ ότι κάνουμε μαζί βελτιώσεις;”. Σε αυτό το ερώτημα δεν απαντά ένα πτυχίο κολλεγίου.

Η εταιρεία πληροφορικής Accenture χτίζει το πλαίσιο των ταλέντων της με το να μην απαιτεί, πλέον, πτυχίο πανεπιστημίου για συγκεκριμένες θέσεις εργασίας. Παρομοίως, η Bitwise Industries ενθαρρύνει τις προσλήψεις, καταργώντας τις περιττές απαιτήσεις πτυχίου, εκπαιδεύοντας ανθρώπους με ταλέντα, που έχουν αγνοηθεί από τις περισσότερες εταιρείες τεχνολογίας.

Τα πτυχία πανεπιστημίου δεν αποτελούν πάντα ακριβή κριτήριο πρόβλεψης της εργασιακής απόδοσης ή της επιτυχίας. Μετατοπίζοντας την εστίαση στις δεξιότητες και την εμπειρία, οι εργοδότες μπορούν να ταιριάξουν καλύτερα τους υποψηφίους με τις συγκεκριμένες ανάγκες της θέσης εργασίας, οδηγώντας σε μεγαλύτερη προσαρμογή στην εργασία και καλύτερη απόδοση.

 

  1. Ενισχύστε την απόκτηση ταλέντων με την Πιστοποίηση Great Place To Work

Υπάρχουν πολλοί τρόποι με τους οποίους η Πιστοποίηση βοηθά στη στρατηγική στρατολόγησης ταλέντων μιας εταιρείας, αλλά ο βασικός είναι να επιτρέψει στον οργανισμό σας να ξεχωρίσει, ως μια εταιρεία που όχι μόνο διαθέτει μια υγιή κουλτούρα, αλλά και οι εργαζόμενοί της θεωρούν ότι είναι ένα εξαιρετικό εργασιακό περιβάλλον!

Το να είστε μια Great Place To Work Certified εταιρεία, υποστηρίζει τη στρατηγική πρόσληψης ταλέντων, προσελκύοντας περισσότερα βλέμματα υποψηφίων. Διευρύνει σημαντικά το applicant pool και αυξάνει την επισκεψιμότητα στην επιχείρησή σας. Η πιστοποίηση είναι μια ανεξάρτητη επαλήθευση της υγιούς, αφοσιωμένης κουλτούρας και της εμπειρίας των εργαζομένων σας.

Δημιουργήστε μια εντυπωσιακή στρατηγική απόκτησης ταλέντων

Επιθυμείτε μια πιο στρατηγική και βιώσιμη προσέγγιση για την απόκτηση ταλέντων; Το να αναγνωριστείτε ως Great Place To Work Certified εταιρεία θα σας τοποθετήσει στην κορυφή της λίστας, για όσους αναζητούν εργασία. Οι πιστοποιημένες εταιρείες εμπνέουν μεγαλύτερη αξιοπιστία στους εργαζόμενους και τους επενδυτές και γνωρίζουν ακριβώς πώς να βελτιώσουν την κουλτούρα τους. Ρωτήστε μας για την απόκτηση Πιστοποίησης Great Place To Work, σήμερα.

Share For All
Kostas Koliousis
Kostas Koliousis

Digital Marketing & Business Development Executive @ 𝗚𝗿𝗲𝗮𝘁 𝗣𝗹𝗮𝗰𝗲 𝘁𝗼 𝗪𝗼𝗿𝗸® Hellas

Kατεβάστε σε ψηφιακή μορφή το αφιέρωμα της εφημερίδας "Η Καθημερινή" με τις 30 εταιρείες της λίστας Best Workplaces™ Hellas 2023

social_signal_2023